
do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Backgammon (Tryktrak)

Cena regularna:
towar niedostępny






Opis
![]() |
wiek 7+ |
![]() |
liczba graczy
2 |
![]() |
wypożycz grę |
![]() |
zobacz grę |
Cena dotyczy wypożyczenia na 3 dni.
Backgammon to bardzo stara, strategiczna gra wymyślona jeszcze przed naszą erą, w której do poruszania kamieni po planszy używa się kostek. Cechuje ją wielu, zaskakujących zwrotów akcji.
Celem gry jest dotarcie wszystkimi swoimi pionkami do ostatniej ćwiartki planszy, czyli domu, a następnie zdjęcie ich z planszy na tzw. dwór, czyli na zewnątrz planszy, poza pole gry. Wygrywa gracz, który uczyni to jako pierwszy. W tej grze nie ma możliwości remisu.
Zasady i przebieg gry
• Każdy z graczy rzuca jedną kostką. Osoba, która wyrzuci wyższą liczbę przesuwa swoje pionki zgodnie z liczbą oczek wyrzuconych przez obydwu grających.
• Od następnego ruchu liczbę linii o jakie można przesuwać pionki wyznacza się rzucając jednocześnie dwiema kostkami.
• Przesunięcia wykonuje się jedno po drugim, najpierw o liczbę oczek z jednej kostki, następnie o liczbę z drugiej. Liczba wyrzucona na każdej z kostek może być wykorzystana oddzielnie tzn. można przesunąć jeden pionek o liczbę oczek wyrzuconych przez pierwszą kostkę, a inny pionek o liczbę oczek wyrzuconą przez drugą kostkę. Można także przesunąć tylko jeden pionek najpierw o liczbę oczek z jednej kostki, a następnie o liczbę oczek z drugiej kostki (w dowolnej kolejności).
• Jeśli zdarzy się tak, że na obydwu kostkach wyrzucona zostanie jednakowa liczba oczek, gracz wykonuje cztery przesunięcia zamiast dwóch. Jeśli np. wyrzucone zostaną dwie piątki, to gracz może wykorzystać cztery ruchy (o pięć pól każdy) do przesunięcia jednego, dwóch, trzech lub czterech pionków.
• Rezultaty wyrzucone na kostkach mogą być wykorzystane w dowolnej kolejności. Jeśli gracz może wykorzystać tylko liczbę oczek wyrzuconych przez jedną kostkę, to te z drugiej kostki przepadają. Jeśli rezultat z każdej z kostki może być wykorzystany, ale nie obydwa jednocześnie, należy wykorzystać rezultat z kostki, na której wypadło więcej oczek. Jeżeli istnieje możliwość wykonania ruchu z wykorzystaniem liczby oczek wyrzuconych przez obydwie kości, to należy tak uczynić. Nie można w takiej sytuacji wykonać takiego ruchu jednym z pionków, który uniemożliwi wykonanie ruchu z wykorzystaniem liczby oczek wyrzuconych drugą z kostek.
ZBIJANIE
• Jeśli gracz ma dwa lub więcej pionków na jednej linii, to przeciwnik nie może zakończyć ruchu swoim pionkiem na takim polu, może jednak w swoim ruchu przejść przez to pole, by zakończyć ruch na innym.
• Jeśli zakończenie ruchu ma nastąpić na polu zajętym przez tylko jeden pionek przeciwnika, to pionek ten zostaje zbity i usunięty na tzw. bandę, czyli pas rozdzielający planszę na połowy. Gracz, który ma pionki na bandzie, ma obowiązek wprowadzenia ich wszystkich z powrotem do gry zanim będzie kontynuował grę innymi pionkami.
Zawartość opakowania
plansza, 30 pionków (15 jasnych, 15 ciemnych), 2 kostki, specjalna kostka, instrukcja
Cechy produktu
tytuł oryginału | Backgammon |
seria | BrainBox |
wydawca / producent | Tactic |
edycja | europejska - polska instrukcja |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 16,5 × 16,5 × 5 cm |
waga | 0,33 kg |
materiał | drewno |
wielkość planszy | 16 × 16 cm |

labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli