
do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Ślimak. Czterolistna koniczynka - Logopedyczne gry planszowe
Opis
![]() |
wiek 3+ |
![]() |
liczba graczy
2–6 |
SERIA Logopedyczne gry planszowe
Ślimak i Czterolistna koniczynka to gry logopedyczne mające na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek, poszerzania słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej – niezwykle ważnej w nauce mówienia, czytania i pisania. W czasie gry dzieci uczą się wymowy poprzez zabawę, ćwicząc dodatkowo spostrzegawczość, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację uwagi oraz myślenie (klasyfikowanie przedmiotów).
Obrazki (słowa) wykorzystane w grze: wiśnie, budzik, huśtawka, oś, bocian, śruba, ziemia, dzik, więzienie, dziurkacz, dzieci, cień, ślimak, pięć, osioł, zielony, dźwig, paproć, ciupaga, śledź, księżyc, siatka, osiem, gałęzie, dziób, miś, sikorka, kość, poziomka, ziemniak, dzięcioł, struś, dziupla, siedem, źrebak, źródło, świnia, siekiera, bazie, sitko, jedenaście, guzik, siodło, pociąg, sieć, nić, dziesięć, tasiemka, sierp, ziarna, siedzenie, budzik, dziadek, cielak, łoś, ćma, gęś, łodzie, łazienka.
Zasady i przebieg gry
Ślimak
Gra przeznaczona jest do ćwiczeń artykulacji głosek ś, ź, ć, dź oraz słuchowego różnicowania dźwięczności.
Wariant pierwszy. Dziecko rzuca kostką na planszę z ilustracjami. Tam, gdzie kostka się zatrzyma, musi odgadnąć nazwę obrazka i dodatkowo odpowiedzieć na pytanie: Czy słyszysz w tym wyrazie ś, ź, ć, dź?
Wariant drugi. Dziecko przygląda się obrazkom i wskazuje tylko te, które mają w swojej nazwie głoskę ś (innym razem ź, ć, dź).
Wariant trzeci. Dziecko otrzymuje polecenie: Posłuchaj części wyrazu, wskaż obrazek, który taką część posiada; np. śli-? (ślimak), źre-? (źrebak) lub druga część wyrazu -mak? (ślimak), -bak? (źrebak).
Wariant czwarty. Gracz kręci długopisem na planszy. Poprawnie wskazany obrazek nazywa, dzieli wyraz na sylaby, głoski oraz układa z tym wyrazem zdanie.
Wariant piąty. Grać może od 1 do 4 graczy. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo nazywając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do środka ślimaka. Przy następnym okrążeniu można rozpocząć grę od środka i zakończyć na początku ślimaka.
Czterolistna koniczynka
Gra przeznaczona jest do ćwiczenia poprawnej artykulacji głosek sz, ż, cz, dż oraz ich słuchowego różnicowania. Kilka wariantów prowadzenia rozgrywki uatrakcyjnia jej wykorzystanie podczas terapii.
Przykładowy wariant gry. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie nazwy obrazków na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Zawodnicy mogą grać jednym lub czterema pionkami.
Zawartość opakowania
dwustronna plansza, 16 pionków, kostka do gry, instrukcja
ZOBACZ inne propozycje z kategorii logopedyczne potyczki
Cechy produktu
seria | Logopedyczne gry planszowe |
wydawca / producent | Komlogo |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 33 × 22,5 × 4 cm |
waga | 0,42 kg |
materiał | karton, plastik |
wielkość planszy | 39,5 × 32 cm |
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli