
do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
iKnow - edycja 2.0
Opis
![]() |
wiek 15+ |
![]() |
liczba graczy
2–6 |
![]() |
czas rozgrywki 45+ min |
![]() |
wypożycz grę |
![]() |
zobacz grę |
iKnow to jedyna w swoim rodzaju gra wymagająca zarówno wiedzy, jak i umiejętności taktycznych, w której bardzo istotną rolę odgrywa interakcja. Wynik rozgrywki zależy nie tylko od poprawnych odpowiedzi na pytania, ale i od trafnych przewidywań co do wiedzy znajomych, z którymi grasz. Przekonaj się, jak dobrze ich znasz.
W aktualnym wydaniu iKnow (edycja 2.0 – 2021 r.) wymieniono lub przeredagowano połowę zawartości merytorycznej (800 pytań). Gra zawiera 1600 pytań z czterech dziedzin (ludzie, świat, kultura, historia). Trzy podpowiedzi do każdego z pytań nie tylko stopniowo przybliżają graczy do rozwiązania, ale również poszerzają ich wiedzę.
Zasady i przebieg gry
• Na początku rozgrywki przygotowujemy planszę i rozdajemy każdemu graczowi po jednym białym żetonie oraz pionki iKNOW i iBET tego samego koloru. Biały żeton ma wartość jednego punktu, a czarny – pięciu. W trakcie gry można je odpowiednio wymieniać.
• Pierwszą rundę zaczynamy od wyboru lektora – gracza, który będzie czytał pytania i podpowiedzi. Nie stawia on swoich pionków na planszy. Zaczyna od przeczytania pytania (bez podpowiedzi) z wybranej przez siebie kategorii.
• Następnie kolejny gracz decyduje, po ilu podpowiedziach udzieli odpowiedzi. Jeśli uważa, że odpowie po pierwszej, to stawia swój pionek iKNOW na polu z trzema oczkami (za trzy punkty). Jeśli natomiast chce skorzystać z dwóch lub trzech wskazówek, to stawia go odpowiednio na polu z dwoma lub z jednym oczkiem.
• Kolejny etap rozpoczyna osoba, której pionek iKNOW znajduje się na najwyżej punktowanym polu. Obstawia ona (umieszczając na odpowiednim okrągłym polu oznaczonym „+” lub „–” swój pionek iBET) jak odpowie wybrany przez nią gracz: dobrze, czy źle. Następnie to samo robią pozostali zawodnicy.
• W momencie, gdy pionki iKNOW oraz iBET wszystkich graczy (oprócz lektora) znajdą się na planszy, odczytywana jest pierwsza podpowiedź. Odpowiadają gracze, którzy umieścili pionki iKNOW na polu za trzy punkty, potem powtarza się to samo dla podpowiedzi za dwa i jeden punkt. Następnie lektor podaje odpowiedź. Osoby, które odpowiedziały prawidłowo, otrzymują tyle białych żetonów, ile zdobyły punktów. Co więcej, jeśli trafnie przewidziały wynik wybranego przez siebie gracza, otrzymują dodatkowy punkt. Za złą odpowiedź nie traci się punktu, ale za błędne typowanie odpowiedzi innych – tak. Na koniec rundy lektor dostaje dwa żetony, a wszystkie pionki wracają do graczy.
• Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie żetony o wartości 20 punktów.
Kolejne rundy wyglądają podobnie – dokładniej o tym i o wariancie gry w dwie osoby można przeczytać w instrukcji dołączonej do gry.
Zawartość opakowania
400 kart z pytaniami, plansza, 6 pionków iKNOW, 6 pionków iBET, pionek kategorii, 50 żetonów (25 białych, 25 czarnych), instrukcja
Pliki do pobrania:
Cechy produktu
tytuł oryginału | iKnow |
wydawca / producent | Tactic |
edycja | polska |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 21,5 × 21,5 × 8 cm |
waga | 0,93 kg |
materiał | karton, plastik |
wielkość planszy | 21 × 21 cm |

labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli