do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Chińczyk
Opis
wiek 4+ |
liczba graczy
2–4 |
To klasyczna gra planszowa powstała na początku XIX wieku na podstawie hinduskiej gry Pachisi. Znana jest również pod nazwą Ludo lub Człowieku, nie irytuj się.
Zasady i przebieg gry
• Przed rozpoczęciem gry, każdy z graczy otrzymuje po 4 pionki w jednym kolorze i ustawia je na planszy na polu wyjściowym. Drogą losowania wyznacza się rozpoczynającego grę.
• Gra polega na przejściu trasy wszystkimi pionkami i ustawieniu ich na polach w odpowiednim kolorze znajdujących się na środku planszy.
• Pionki przesuwa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zawodnik, który wyrzuci 6 oczek, ustawia jeden ze swoich pionków na polu startowym oznaczonym strzałką, a następnie przesuwa swój pionek o tyle miejsc do przodu, ile wskaże kostka. Każdy następny pionek może zostać wprowadzony na pole startowe po wyrzuceniu 6 oczek. Ponadto każde wyrzucenie 6 oczek jest premiowane dodatkowym rzutem. Na jednym polu może stać tylko jeden pionek, po drodze można przeskakiwać zarówno pionki własne jak i przeciwników. Przy spotkaniu się dwóch pionków na jednym polu, pionek stojący tam wcześniej zostaje zbity i wraca na pole wyjściowe.
• Gra kończy się wówczas kiedy jeden z zawodników wprowadzi na pole końcowe wszystkie swoje pionki. Pozostali zawodnicy mogą grać dalej, walcząc o kolejne miejsca.
Zawartość opakowania
plansza, 16 pionków w czterech kolorach, kostka
Cechy produktu
tytuł oryginału | Chińczyk |
wydawca / producent | Kukuryku (Promatek Media) |
edycja | polska |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 24 × 17 × 4 cm |
waga | 0,26 kg |
materiał | karton, plastik |
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli