
do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Chińskie warcaby (Halma, Trymla)
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
![]() |
wiek 6+ |
![]() |
liczba graczy
2–6 |
![]() |
czas rozgrywki 20 min |
Klasyczna Halma to gra wymyślona ok. 1883 roku przez Amerykanina George’a Howarda Monksa, rozgrywana na kwadratowej planszy 16×16 pól. W Polsce nazwa Halma przyjęła się dla wersji tej gry, rozgrywanej na planszy w kształcie gwiazdy (jej inne nazwy to Trylma lub Chińskie warcaby). Celem gry jest ustawienie wszystkich swoich pionków w przeciwległym rogu gwiazdy.
Zasady i przebieg gry
• Gracze wykonują ruchy w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.
• Każdy gracz w swojej turze, może przesunąć jeden ze swoich pionków na sąsiednie wolne pole (w dowolnym kierunku). Można także przeskoczyć przez pionek własny lub przeciwnika, jeśli po drugiej stronie przeskakiwanego pionka jest wolne miejsce.
• W jednym ruchu dozwolone jest również przeskoczenie kilku kolejnych pionków własnych lub przeciwnika, jeżeli są one ustawione w jednej linii. Przeskakiwane pionki nie są zbijane.
• Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy ustawi wszystkie swoje pionki w przeciwległym rogu gwiazdy.
PRZECZYTAJ recenzję gry na Wrocławskim Portalu Matematycznym.
Zawartość opakowania
drewniana plansza (o średnicy ok. 29 cm), 60 drewnianych pionków (po 10 w 6 kolorach), instrukcja
Cechy produktu
tytuł oryginału | Damas Chinas |
wydawca / producent | Cayro the games |
importer / dystrybutor | G3 |
edycja | europejska - polska instrukcja |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 31 × 31 × 4 cm |
waga | 0,78 kg |
materiał | drewno |
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli