do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Enigma
Opis
wiek 8+ |
liczba graczy
2–4 |
czas rozgrywki 30–45 min |
wypożycz grę |
zobacz grę |
Cena dotyczy wypożyczenia na 3 dni.
Enigma to rodzinna gra pełna zagadek i zadań logicznych. Każdy z graczy rozwiązuje łamigłówki w jednej z czterech kategorii: tangramy, budowle przestrzenne, labirynty (rurociągi) oraz wagi.
Zasady i przebieg gry
• Na stole rozkładamy cztery stosy kart – po jednym dla każdego typu łamigłówki oraz odpowiednie akcesoria. Karty układamy tak, by widoczna była strona z plazomowodem.
• Każdy z graczy otrzymuje po cztery pionki w wybranym kolorze. Trzy z nich tworzą pulę gracza, a jeden zostaje umieszczony na kole punktacji.
• Zabawę rozpoczyna najmłodszy z uczestników, który jako pierwszy wybiera typ rozwiązywanej przez siebie łamigłówki. Następnie kolejni gracze wybierają karty z zadaniami. W każdej rundzie tylko jeden gracz może wybrać dany typ łamigłówki.
• Gracze jednocześnie odwracają karty i zaczynają rozwiązywanie łamigłówek. W momencie, gdy jedna z osób skończy – odwraca klepsydrę, która zaczyna odmierzać czas pozostały do końca rundy.
• Uczestnik, który rozwiązał zadanie jako pierwszy, odwraca swoją kartę plazmowodem do góry i umieszcza ją w dowolnym miejscu tak, by miała co najmniej jedną wspólną krawędź z inną kartą już leżącą na stole. Następnie na dołożonej karcie (na kolorowych komorach plazmy) stara się tak rozmieścić swoje pionki, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Kolejni gracze, którym udało się rozwiązać łamigłówki, postępują podobnie.
• Zdobyte punkty gracze nanoszą na koło punktacji, zabierają swoje pionki z zamkniętych plazmowodów i przystępują do rozegrania kolejnej rundy.
• Wygrywa gracz, który zdobędzie co najmniej 15 punktów.
Zawartość opakowania
108 kart z zagadkami, karta początkowa, 16 pionków (w czterech kolorach), 7 elementów tangramu, 4 części przestrzennej łamigłówki, 6 odważników, 9 płytek rurociągów, znacznik gracza rozpoczynającego grę, koło punktacji, klepsydra, instrukcja
Cechy produktu
tytuł oryginału | Enigma |
seria | BrainBox |
autor / projektant | Touko Tahkokallio |
wydawca / producent | Albi Česká Republika |
importer / dystrybutor | Albi Polska |
edycja | europejska - polska instrukcja |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 29,5 × 29,5 × 7,5 cm |
waga | 1,39 kg |
materiał | karton, drewno, plastik |
labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli