do księgarni stacjonarnej zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9–18
53-149 Wrocław, ul. Racławicka 11/1B
e-mail: sklep@matmaigry.pl
pełne dane adresowe: Kontakt i Lokalizacja
informacje o wysyłce: Dostawa i Płatności
lista gier dostępnych w wypożyczalni
Winomino
Opis
wiek 3+ |
liczba graczy
1 lub 2 |
czas rozgrywki 15 min |
wypożycz grę |
zobacz grę |
Cena dotyczy wypożyczenia na 3 dni.
Ta prosta gra, przeznaczona dla jednego lub dwóch graczy w dowolnym wieku jest doskonałym narzędziem edukacyjnym wprowadzającym w świat geometrii przestrzennej.
Celem gry jest ułożenie jak największej liczby pent (prostokątnych obszarów całkowicie wypełnionych klockami o różnych kształtach). Gra w dwie osoby umożliwia porównanie zdolności postrzegania i analizowania układów przestrzennych.
Definicje
Pentamino to bryła stworzona z 5 sześcianów. W grze jest 6 takich klocków. Każdy z nich zajmuje 5 pól na planszy.
Pentamini to bryła utworzona z 1, 2, 3 lub 4 sześcianów. W grze jest 10 takich klocków. Każdy z nich zajmuje odpowiednio 1, 2, 3 lub 4 pola na planszy.
Pento to zestaw kilku pentamini lub/i pentamino, które całkowicie wypełniają prostokątny obszar gry ograniczony suwakiem.
Zasady gry dla dwóch osób
• Na początku gracze ustalają poziom rozgrywki – łatwy, średni lub trudny i wybierają dwie karty z nim powiązane. Karty pokazują jakie klocki będą musieli ułożyć na planszy.
• Na ustalony znak rozpoczyna się wyścig. Kto pierwszy zapełni swoją część planszy (ułoży pento) zdobywa punkt.
• Następnie gracze powiększają obszar gry, wybierają dodatkowe pentamino, które wręczają przeciwnikowi i rozpoczynają kolejną rundę.
• Rozgrywa się cztery takie rundy, za każdym razem dobierając jedno pentamino i powiększając obszar gry.
• Zwycięzcą całej partii zostaje zdobywca większej liczby punktów. W meczu rewanżowym każdy z graczy odwraca swoją kartę i używa klocków wskazanych na drugiej stronie.
Zasady gry dla jednej osoby
Gra bez kart
• Umieść belkę ograniczającą pole gry pomiędzy 3 a 4. Stwórz tyle pent rzędu 3, ile potrafisz.
• Przesuń belkę na kolejne miejsce, dobierz jedno pentamino i utwórz tyle pent rzędu 4, ile potrafisz, itd.
• Im więcej klocków wykorzystasz, tym wyższy jest poziom trudności. Istnieją setki tysięcy możliwych kombinacji.
Gra z kartami
• Wybierz dowolną kartę (z poziomu, na którym chcesz grać). Ze wszystkich klocków znajdujących się na stole wybierz te, które są pokazane na karcie. Umieść belkę w miejscu wynikającym z wybranego poziomu. Ułóż odpowiednie pento.
• Przesuń belkę o jedno miejsce, dobierz ze stołu jedno pentamino i ze wszystkich swoich klocków stwórz kolejne pento.
• Kontynuuj dopóki nie wykorzystasz wszystkich pentamin.
Zawartość opakowania
plansza, 16 drewnianych klocków, 2 drewniane separatory (belki, suwaki) ograniczające obszar rozgrywki, 18 dwustronnych kart, instrukcja
Cechy produktu
tytuł oryginału | Winomino |
seria | BrainBox |
wydawca / producent | Gigamic |
importer / dystrybutor | G3 |
edycja | polska |
opakowanie | kartonowe pudełko |
wymiary | 33,5 × 23 × 5,5 cm |
waga | 1,10 kg |
materiał | drewno |
wielkość planszy | 14,5 × 30 cm |
labirynty eksperymenty kodowanie tabliczka mnożenia zegar i kalendarz metoda Montessori Kangur Matematyczny logopedyczne potyczki
egzaminy matura kmik olimpiady samouczki leksykony... zeszyty ćwiczeń gry i zabawy karty pracy wypełnianki opowiastki geometria arytmetyka algebra funkcje kopis logika i zbiory grafy popularyzacja biografie i historia nauki matematyka z TI dla rodziców dla nauczycieli dla studentów dla pasjonatów
dla dwóch osób kooperacyjne karcianki szybkość i spostrzegawczość wersje podróżne memo 3D wspomagające naukę liczenia losowe wiedzowe słowne kalambury itp. zmysły łamigłówki dla twardzieli